Для абітурієнтів
Для абітурієнтів

Контакт

Про стан управлінської діяльності щодо ефективності педагогічної ради

Наш час – час змін і перетворень у різних сферах життя, зокрема і в навчально -  виховному процесі. Сучасний світ не стоїть на місці, і першим будуть ті , хто володіє знаннями. Жодна реформа не зможе змінити будь-що в системі освіти, якщо вчитель сам не зміниться, і тим самим не змінить підходи до організації  навчально-виховного процесу.

 

Школа отримала можливості самостійно обирати орієнтири і цільові установки власної діяльності .В умовах демократизації шкільного життя, переходу до громадсько – державної  моделі управління навчальними закладами ,що зумовлено Національною стратегією розвитку освіти, значно зросла роль колективних форм управління і в першу чергу – педагогічної ради.  

Розуміючи це ,ми змінили підходи й  до організації і проведення педрад. Щоб посилити демократичні засади управління  при підготовці і проведення педрад ми стали залучати учнівське самоврядування, батьківський комітет. Ці заходи підвищили роль педагогічної ради, яка стала дійсно дорадчим колегіальним організмом управління школою,  створено системний підхід у діяльності педради.

Педагогічна рада школи – постійно діючий колегіальний орган управління навчальним закладом. Дія педагогічної ради: тільки в нормативно – правовому полі.

 

Педагогічна рада є органом колективного мислення, соціально – психологічного явища, де обмінюються думками, розв’язують завдання в процесі спільної діяльності. Сама назва «педагогічно рада» - від слова «радитись». Тому Шороківська ЗОШ І-ІІІ ступенів сьогодні стала спільним проектом батьків, учителів, учнів, громади і влади, всю роботу якої направляємо на розвиток школи, працюючи у формі широкого діалогу.

Загальних рецептів щодо виробу тематики засідань педради бути не може. Вона  розробляється з урахуванням  особливостей та потреб нашого навчального закладу і спрямована на глибоке розкриття питання та максимальне залучення всіх до участі в його обговоренні.

В школі розроблено  перспективний план проведення педагогічних рад на 2010 – 2015 роки. Що дає нам таке планування?

По перше, системність у роботі. А ще – реалізація проблеми школи, виконання планів роботи та розвитку школи , внутрішкільного контролю і циклічність у роботі. Тематика педрад пов’язана з результатами моніторингових досліджень проблем педагогічного, учнівського та батьківського колективів.

Відомий  педагог  В.Я Стоюнін, стверджував: «Школа повинна шукати собі допомоги  в сім’ї , кликати на свої наради, вислуховувати її вимоги; сім’я же має дивитися на школу як на свою помічницю у справі, яка їй найближча, але якої вона сама не може виконати.» Ми бачимо, що підтримка батьків потрібна не тільки дитині а й учителю.

Мабуть буде перебільшенням заявити про 100% залучення батьків до всіх шкільних подій, але те, що батьки в нашій школі є не тільки рівноправними активними учасниками, але й ініціаторами багатьох нових справ додає впевненості: ми ніколи не будемо самотніми у вирішенні будь – яких проблем, адже ми творимо школу, у якій кожна дитина почувається захищеною і впевненою.Єдність сім’ї і школи – неодмінна умова, без якої неможливо досягти бажаних результатів. Це добре розуміють наші вчителі, класні керівники і тому остання педагогічна рада, проведена у формі педагогічного рингу «Творчою людиною можна народитися, творчості можна і навчитися» була як відповідь на результат анкетування батьків, учнів, вчителів.

Важливе місце в роботі директора займає підготовка до засідання педради. Наказом по школі за 1,5 – 2 місяці визначається план роботи робочої групи та план підготовки до педради.

 

Оформляємо стенд «Готуємось до педради (план роботи, список рекомендованої літератури, графік відвіданих уроків, виставки, виступи) а за підсумками випускається бюлетень «Вісті із педради».

Посада директора, як управлінця зобов’язує постійно тримати руку на пульсі, на вістрі життя школи, тобто вимог сьогодення й трьох колективів: педагогічного, учнівського, батьківського.  Моє кредо як директора: « Керувати – значить вести людей до успіху». Успіх – це реалізована мета. А моя мета, як і педради – допомогти кожному вчителеві повною мірою реалізувати свої здібності досягти вершин педагогічної майстерності, віднайти в душі кожного педагога ті чутливі струни, звучання яких зіллється в повну гармонію нашого педагогічного оркестру.

Тому я прагну в своїй роботі уникнути бюрократизму, заорганізованості, звести до мінімуму свої контрольні функції, а натомість перевести їх у площину співпраці, взаємодопомоги, створення в колективі такого мікроорганізму, який є фундаментам, на якому виросли міцні, надійні стіни Храму Знань, наукових пошуків, творчого натхнення. І використовуючи  різні форми  проведення педрад: традиційні і нетрадиційні – пам’ятаймо, головне, щоб вони давали бажаний результат та  забезпечували триєдину реалізацію завдань; реалізацію проблеми школи, плану внутрішкільного контролю та  завдання визначені нормативними  документами.                                                                  

 

Можна багато говорити про науковість, майстерність, але без самоаналізу власної  педагогічної діяльності немає професіоналізму, особистісного  росту. Секрет успіху кожного вчителя – це збагачення свого досвіду.

Велике значення має також культура проведення засідання педради: дотримання етичних норм спілкування, адміністративна культура, ділова атмосфера.

Директор як голова засідання педради забезпечує активність учителів тактовними і уважними ставленнями до виступаючих, створенням ділової та доброзичливої атмосфери; підтримкою ініціативи вчителів, впевненості кожного вчителя в тому,що до його думки прислуховуються і враховують під час прийняття рішень. Приведення засідань педагогічної ради є показником рівня творчої атмосфери в колективі, його професіоналізму.

Уміння слухати, й почути  пораду інших – важлива якість педагога, важливіша за його компетентність.

Управлінець має не тільки чітко визначати мету й завдання діяльності але й бути готовим до поразок, на яких він буде навчатися.

Раніше доводилося спостерігати, як  під час проведення педрад учителі перевіряли зошити або заповнювали журнали, вважаючи, що розробка рішення знаходитися в компетенції керівництва школи, а тому вони не будуть нести тягар відповідальності за його виконання. Протягом останніх років жодна педагогічна  рада за формою проведення не була схожа на попередню, а за змістом вимагала активної участі кожного її числа – і вчителя і учня. Тому рішення приймаються конкретні, виважені, які висвітлюються в наказі, де є дати, виконавці, тобто конкретні шляхи  для отримання результатів.

Наприклад  рішення останньої педагогічної ради «Творчою людиною можна народитися, творчості можна і навчитися» - це «майстер – класи на тему,,Робота з дітьми, викладання – це мистецтво, творчість, а не ремесло” (березень) ,,Уроки натхнення, фантазії, уяви” (квітень). А в квітні – виставка для батьків ,,Від творчого вчителя до індивідуального таланту учня”

Систематичний  і своєчасний контроль за виконанням рішень педагогічної ради, причому не з боку адміністрації, а з боку колег по роботі, яким доручив цю справу, об’єктивна і вичерпана інформація про стан їх виконання на кожному засіданні педагогічної ради дисциплінує колектив, сприяє дієвості і результативності педагогічної ради, підвищує її авторитет, формує причетність до виконання рішень у більшості членів педагогічного колективу, підносячи у такий спосіб роль педагогічної ради як колективного  органу управління діяльністю навчального закладу.             

Підвищенню  ефективності роботи педради сприяє використання нетрадиційних форм її проведення. Проведення нестандартних педрад сприяє розвитку творчості учасників освітнього процесу, ініціативи, винахідливості, самостійності . У будь якому випадку директору треба твердо пам’ятати, що педрада – це не вистава. Ретельність підготовки до неї не означає, що виступати повинні тільки ті, кого визначили. Це привело б до зниження наукової вагомості педради і нівелювання будь - якої  дискусії та критики. Це, перш за все, - рада! Зібрання однодумців! Потрібно вислухати різні точки зору, всебічно висвітлити питання, означити та обговорити те, що турбує  всіх вчителів, і тоді педагогічна рада може і повинна стати дієвою школою педагогічної майстерності для всіх вчителів.Знайти  виходи, здавалося б, із безвихідних ситуацій, докопатися  до справжніх причин, сприймити іноді несподівані, часом ризиковані рішення, які ведуть до  позитивного результату.

Важливим етапом педагогічної ради є заслуховування результатів про виконання рішень педагогічної ради та  зняття з контролю ( інформування педагогічного колективу про остаточне виконання рішення педради, відмітка про це в картці контролю).

Традицією стало використання комп’ютерного класу для проведення педрад так як відсутні мультимедійні засоби. Майже століття тому Н.Вітке стверджував: «Сучасний адміністратор – це… будівник людяних стосунків, а мистецтвом управлінської  діяльності керівника є пробудження відповідальності та ініціативи на всіх щаблях ієрархічних сходів». Управляти сучасною школою та забезпечити її ефективне функціонування та розвиток може лише керівник із неординарними рисами, який має не лише ґрунтовні професійні знання, позитивну соціальну орієнтацію на особистість як найвищу цінність суспільства, упевненість у собі; здатність до творчої діяльності, ризику; уміння управляти собою; уміння впливати на підлеглих через переконання, ініціативність та внутрішню свободу; прагнення до досягнення кінцевого результату.

Й.В.Гете писав: «Не досить знати, необхідно й застосовувати. Не досить хотіти, необхідно й робити».

Вірю, що в наших силах виплекати справжню Людину, здатну творити, з високими помислами, красиву духовну Людину, за якою майбутне.

Пришкільний табір відпочинку "Дитяча оселя"


About | Privacy Policy | Sitemap
2013-2021 Широківський ліцей